середу, 13 березня 2013 р.

Як замовити якісний сайт. Частина 2.


Ну що ж, прийшов час повернутися до роботи.

Отже агенція. Агенція з портфелем. Але в жодному разі критерієм вибору не повинні бути дві речі — це наявність іменитих замовників і кількість робіт. Досить часто роботи, виконані для брендових компаній не тільки виглядають, але і функціонують, м'яко кажучи, поганенько, а сайт якоїсь місцевої компанії може просто вразити продуманістю інтерфейсу, функціональністю і просто зовнішнім виглядом, що затримає у себе навіть того, хто спочатку і не збирався з нею співпрацювати.

Продивляючись роботи оцінюйте їх з погляду споживача: чи можна швидко зорієнтуватись на сайті, чи відразу ви розумієте тематику сайту, чи зручний інтерфейс, чи зручна навігація, чи переходи виправдовують Ваші сподівання. Дуже непогано було б спробувати оцінити сайти з різних девайсів (від настільного комп'ютера до смартфона). Це ще може показати наявність чи відсутність адаптивного дизайну, щоправда не додасть ні плюсів, ні мінусів, оскільки адаптивний дизайн — це додаткові витрати замовника і не кожен готовий піти на такі жертви.

Отже починаємо. Ви, замовник, шукаєте свого виконавця і хочете, щоб він був максимально наближений до ідеалу. Тому складаємо запит, який повинен включати максимум інформації про Вас — що за компанія, скільки років працює на ринку, який сегмент ринку вона займає, опишіть свою клієнтську аудиторію та яку роль повинен виконувати сайт. Це дасть змогу агенції підготувати список запитань для проведення зустрічі.

Так, саме зустрічі, оскільки ніякі "брифи на розробку" вислані по електронній пошті для заповнення не замінять живого спілкування. Докладіть максимум зусиль до того, щоб під час зустрічі Вас не відволікали дзвінками і візитами Ваші колеги чи підлеглі (доречі, територіальна віддаленість не повинна стати перешкодою для зустрічі, оскільки існує досить багато засобів комунікації, за допомогою котрих можна провести зустріч) .

І тут ми отримуємо перший критерій для вибору виконавця: він витратив час і належним чином занурився в специфіку вашої галузі, тобто розібрався в Вашому бізнесі, а також зрозумів, що для Вас важливо, а що можна ігнорувати, а не після Вашого запиту прийшов на зустріч з першим питанням:"Розкажіть нам про Вашу компанію".

Доречі, великий плюс тій агенції, котра залучила до діалогу крім проект-менеджера (керівника) ще й дизайнера чи розробника інтерфейсів (в невеликих агенціях це може бути одна і та ж особа). І будьте готові відповісти на великий стос запитань щодо завдань та функціоналу Вашого сайту: від кількості сторінок, до нюансів того, які кроки повинен чи не повинен зробити відвідувач сайту, інтеграції з соцмережами, синхронизації з бухгалтерськими програмами тощо. Можу сказати, що ніхто від Вас не повинен чекати моментальної відповіді. Якщо Ви в чомусь не впевнені на момент зустрічі, подумайте про це потім і надайте свою відповідь.

І не бійтеся запитань, запитань про все, не бійтеся своєї некомпетентності. Якщо ви чуєте багато незнайомих слів, чи термінів, не чекайте просвітлення, а просто зупиніть співрозмовників, попросіть пояснити їх значення та надалі вести бриф зрозумілою для вас мовою.

Далі більше. Ви маєте змогу оцінити клієнтський сервіс агенції після зустрічі — отримання контакт-репорту за результатами зустрічі (що обговорили, що вирішили, які наступні кроки, які запитання залишилися без відповідей). Це дуже зручно, оскільки фіксуються всі домовленості по гарячим слідам, а по друге Ви побачите нормальний рівень сервісу. Агенція в жодному разі не повинна "танцювати" навколо Вас, стосунки повинні бути лише партнерськими, але ж мінімальний рівень клієнтського сервісу повинен бути присутній.

І це ще не все, тому наша бесіда буде продовжена наступного разу. Я Вам ще не набридла?

Початок був тут.

Немає коментарів:

Дописати коментар